Pressmeddelande: Fredrik Björklund utsedd till ny VD för Edekyl & Värme AB

Vi på Edekyl & Värme AB är stolta att meddela att vi har utsett en ny VD, Fredrik Björklund. Fredrik Björklund är sedan 2016 operativ chef och chef för huvudkontoret. Han efterträder Robert Björk som är en av grundarna i bolaget.

Med Fredrik Björklund får Edekyl & Värme en VD med bred och genuin kunskap om bolagets kunder och organisation. Han har förmåga att leverera goda resultat med en stabil struktur som plattform vilken han byggt upp i sin roll som operativ chef.
Fredrik är en driven ledare och har sedan 2009 då han började som tekniker gjort karriär inom bolaget. Han bemästrar de flesta positioner i bolaget och har därför en unik förmåga att se vad som ger resultat både i det operativa och det strategiska arbetet.
Fredrik har tagit vara på de utmaningar och möjligheter han ställts inför på vägen. Han är ivrig att lära nytt och ta sig an de uppgifter han ställs inför med gott självförtroende. Hans genuina karaktär och ledarstil passar väl ihop med bolagets värderingar och företagskultur.
Vi är övertygade om att Fredrik kommer att ta Edekyl & Värme till nya höjder med sin omfattande kunskap och erfarenhet.

Fredrik Björklund tillträdde sin nya befattning den 1 maj 2023 och Robert Björk övergår till att jobba med försäljning.

- Jag brukar säga att Edekyl & Värme är världens bästa utbildning med betalt och det har varit en riktigt rolig resa att utvecklas tillsammans med företaget och mina kollegor genom åren. Jag älskar att lära mig nytt men också att få ta i och kämpa tillsammans ibland för det skapar laganda och förhöjer de framgångar vi når tillsammans.
Vi har en stöttande och prestigelös kultur i företaget och vi är bra på att låta dom som vill utvecklas och växa inom organisationen får göra det.
Så med stolthet tar jag nu rollen som VD och ser framemot företagets fortsatta resa, säger Fredrik Björklund.

08 Maj 2023 Pressmeddelande