Larmcentralen växer och utvecklas med ny filialchef!

Larmcentralen växer och utvecklas med ny filialchef!
Det blir Per Lind som står vid rodret när Larmcentralen framöver ska ta rejäla utvecklingssteg och involvera nya kunder från fler verksamhetsområden och orter.

Vem är Per Lind?
Jag är en civilingenjör från Uppsala Universitet som tidigt jobbade med säkerhet och kvalitet inom läkemedelsindustrin. Inom Epiroc (tidigare Atlas Copco) och Schneider Electric ansvarade jag för säkerhet, kvalitet och miljö. Senast kommer jag från en chefsposition inom Samhall, där jag ledde ett team om nio områdeschefer med helhetsansvaret för delar av distriktet Örebro/Bergslagen.

Varför blev Larmcentralen en egen filial?
Det finns en stor tillväxtpotential i Larmcentralen, både när det gäller företagskunder och privatkunder. I dag är vi väldigt starka inom verksamhetsområdet kyla, framför allt mot livsmedelsbutiker som Coop, Ica, Willy:s, Hemköp m. fl. Målet är att bredda verksamheten med kundanpassade avtal även inom Edekyls andra verksamhetsområden värme, ventilation och smart elteknik.

Ser ni privatkunder också framför er?
Absolut! Spontant kan vi erbjuda en god trygghet och hjälp för privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Men även för privatkunder med en värmepump kan vi erbjuda hjälp och trygghet under dygnets alla timmar.

Varför ska man teckna avtal med Edekyls Larmcentral?
För vår kompetens och extremt höga servicegrad, vi finns tillgängliga 24/7 alla dagar året runt. Som kund vill man sova gott om natten och känna sig trygg. Ett avtal med oss garanterar att uppstår ett problem så får du också omedelbar hjälp och rådgivning. Vi har stor möjlighet till kundanpassning alltifrån fullständig digital övervakning av exempelvis livsmedelskyla till hjälp och rådgivning via telefon för privatpersoner och bostadsrättsföreningar.

Varför sökte du dig till Edekyl?
I grund och botten är jag civilingenjör så den tekniska sidan var så klart intressant men den finns hos fler företag. Det som fick mig att söka just till Edekyl är att de på ett unikt sätt kombinerar teknik och spetskompetens med mjuka värden. Det tycker jag allra bäst symboliseras av Edekyls företagskultur och den berömda EDE-andan. Edekyl tar hand om sina medarbetare och sina kunder. Ett bevis på det är att både kunder och anställda är väldigt nöjda. Sedan finns det en speciell energi och ett starkt driv i företaget som tilltalar mig.

Vilka egenskaper ska en bra larmoperatör ha?
Hög stresstålighet och förmågan att prioritera. De behöver vara intresserade av våra systemstöd så att de förstår hur våra larmsystem fungerar men än viktigare är en hög social förmåga och att kunna känna av kundens oro. Vi säljer trygghet och säkerhet, det måste larmoperatören alltid utstråla. De måste vara kommunikativa, förstående men också professionella i sin kontakt ut mot kunder. Internt måste larmoperatörer vara ambassadörer för samarbete med framförallt serviceledare och tekniker och ha kompetens att identifiera vad som är viktigt och en nödvändig åtgärd.

Var befinner sig Larmcentralen om två år?
Då är vi en lönsam filial som har kunder inom alla våra verksamhetsområden. Vi är kända och respekterade av både kunder och kollegor på alla de orter Edekyl bedriver verksamhet.

24 Apr 2020